Výběr pláště se zdá být jednoduchým úkolem. Opak je však pravdou. Při výběru zjistíte, že každý plášť má spousty různých parametrů, vlastností, použitých technologií a rozměrů. Proto jsme se rozhodli, že se vám pokusíme pomoci vyznat se aspoň v základních parametrech.
Velikost pláště
Asi nejdůležitější a taky nejčastěji řešený problém je při výběru velikosti pláště.
Velikosti plášťů jsou dnes označovány podle evropské normy pro pláště a ráfky ETRTO ( European Tire and Rim Technical Organisation). V praxi jsou ale také užívána starší francouzská a anglická označení. ETRTO – (např. 37-622) udává šířku (37mm) a vnitřní průměr pláště (622mm).Toto označení je jednoznačné a dovoluje přesné přiřazení k ráfku.
Označení v palcích (např. 28 x 1,4) udává přibližný vnější průměr pláště (28) a jeho šířku (1,4). Existuje ještě palcové označení ve formě 28x 15/8 x 1 3/8 ( přibližný vnější průměr x výška x šířka pláště). Hodnoty v palcích nejsou přesné a tím pádem nejednoznačné. Například označení 26 palců se používá pro průměr 559 mm (MTB), 571 mm (Triathlon) a 590 mm (holandská cestovní kola). Pláště s průměrem 622 a 635 mm se shodně označují jako 28 palců. Zvláštní je, že pláště s vnitřním průměrem 630 mm se označují jako 27 palcové. Tato označení zůstala z minulosti.
V anglosaském světě a v MTB jsou míry v palcích velmi rozšířeny. Proto se budou i nadále používat pro všechny pláště. Avšak my budeme používat desetinnou formu např. 26x2,25. Podle našich zkušeností je staré označení např. 28x1 5/8 x 1 3/8 , málokterému uživateli srozumitelné.
Před pár lety zavedená velikost 29 palců MTB má stejný vnitřní průměr jako v Evropě známý 28 palcový rozměr , tedy 622mm.
Francouzský rozměr (např. 700 x 35C) udává přibližný vnější průměr (700 mm) a šířku pláště (35mm). Písmeno na konci označuje vnitřní průměr, v tomto případě C znamená 622 mm. Francouzské označení neexistuje pro všechny pláště, například pro MTB se nepoužívá vůbec.
Značení duší je podobné, jen se většinou udává rozmezí šířky pro daný plášť.
Dušové nebo bezdušové pláště
K většině plášťů je potřeba použít duše, někdy se ale v nabídce objeví bezdušové typy , většinou označovány jako TUBE LESS, TL, UST, TNT. Podstatou bezdušového systému je přesně vyrobená patka pláště, aby dokonale zapadla a těsnila v bezdušovém ráfku . V ráfku musí být bezdušový ventilek a ráfek musí být samozřejmě také v normě pro bezdušové pláště UST - TUBELESS . Těsnost pláště je zajištěna speciální butylovou vrstvou , která je nanesená na vnitřní stěně pláště . Tím je zajištěná celková těsnost. Bezdušové pláště mají mnoho výhod , ale také některé nevýhody.
Výhody:
- nižší hmotnost
- lepší jízdní vlastnosti v terénu
- zacelení drobných defektů
Nevýhody:
- vyšší cena
- náročnost údržby
Plášť se stejným modelovým označením a jinou cenou?
Ano, tyto pláště se odlišují v použitých technologiích, které ve výsledku mění vlastnosti a chování pláště, modelové označení určuje především vzhled dezénu. Názvy technologií a vlastností výrobci nedodržují stejné a proto vám alespoň několik nejdůležitějších představíme:
Schwalbe
technologie:
Unplattbar
Milionkrát ověřeno – nejbezpečnější volba pro kola a elektrokola. Plochá ochrana proti propíchnutí dokonce chrání před přimáčknutím palcem.
Endurance compound
Směs Marathon pro nejvyšší odolnost
E-50
Pláště pro elektrokola s evropským ECE-R75. Naše doporučení pro rychlá elektrokola. S pojištěním a motorovým asistentem nad 25 km/h – pro které je nutné speciální schválení plášťů.
Recycling
Staré výrobky vyrobené z přírodního kaučuku (jako jsou rukavice a tuby) se drtí a v několika procedurálních krocích se používají jako základní materiál v systému ochrany proti propíchnutí.
Smart DualGuard
Nejbezpečnější ochrana proti propíchnutí existuje u pneumatik pro elektrokola. Speciálně vyvinuto pro požadavky elektrokol. Vynikající ochrana proti propíchnutí díky kombinaci 4 mm silné speciální pryže SmartGuard se 2 vrstvami tkaniny RaceGuard.
E-25
Pláště s doporučením „E-25“ jsou perfektní volbou pro všechna elektrokola s asistencí pedálů do 25 km/h. Nejdůležitější kritérium pro toto doporučení: bezpečnost.
GreenGuard
Ochranná vrstva proti propíchnutí pod běhounem je vyrobena z 3mm pružné speciální indické pryže. Částečně recyklovaná. Obzvláště spolehlivá ochrana.
4 Season Compound
Velmi všestranná pryžová směs, speciálně vyrobená pro podmínky po celý rok.
Dynamo
Pneumatika s dynamo žebrováním na bočnici. Speciálně navrženo pro použití s klasickými dynamy poháněnými bočnicí.
Tubeless Technology
Tubeless dosahuje nejlepších hodnot, pokud jde o: rychlost, trakci, ochranu proti propíchnutí a komfort.
DualGuard
Technologie ochrany proti propíchnutí DualGuard kombinuje dva principy ochranné vrstvy pod běhounem. 2 vrstvy nylonové konstrukce a 2,5 mm flexibilní speciální indická pryž nabízí ochranu nejvyšší úrovně.
Evolution Line
Nejlepší možné. Materiály nejvyšší kvality. Nejnovější technologie.
Super Race
V žádné jiné disciplíně není zaměření na valivý odpor a hmotnost tak kritické jako v cross-country a maratonu. S novou konstrukcí Super Race také nastavujeme nové standardy v pružnosti – žádná jiná konstrukce neklouže tak hedvábně hladce po zemi, a tudíž neposkytuje trakci, jako to dělá Super Race.
V-Guard
Ochranná vrstva proti propíchnutí vyrobená z extrémně lehké high-tech tkaniny odolné proti proříznutí.
DD-RaceGuard Protection
Kombinovaná ochrana proti propíchnutí. Všestranná SnakeSkin + RaceGuard pod běhounem poskytuje maximální bezpečnost.
Cargo Fit
Zvláštní doporučení pro použití na nákladních kolech. Robustní pláště s velkým objemem, vysokou ochranou proti propíchnutí a vysokou nosností.
DoubleDefense Raceguard
Kombinovaná ochrana proti propíchnutí. Všestranného SnakeSkin + RaceGuard pod běhounem poskytuje maximální bezpečnost.
RaceGuard
2 vrstvy zkřížené nylonové tkaniny na vysoce kvalitní konstrukci 67 EPI. Pro osvědčenou ochranu lehkých cestovních pneumatik.
Balloonbikes
Zabudované vzduchové odpružení. Vzduchový polštář se používá jako přirozené odpružení. Přibližně při dvou barech kolo s balonovými plášti jede snadno a s komfortním efektem odpružení.
DoubleDefense GreenGuard
Kombinovaná ochrana proti propíchnutí. 3 mm flexibilní, speciální indické gumy pod běhounem kombinované se SnakeSkin na bočnicích. Opravdu bezpečná volba pro pneumatiky E-Bike.
K-Guard
Vložka z přírodního kaučuku vyztužená vlákny Kevlar®. Solidní ochrana proti propíchnutí pro pneumatiky řady Active.
Puncture Guard
Ochranná vložka pod běhounem je vyrobena z pryže o tloušťce 3 mm. Obzvláště spolehlivá ochrana pneumatik řady Active.
Green Compound
Nejudržitelnější pryžová směs se speciální technologií od Schwalbe. Umožňuje poprvé vyrábět běhoun pláště pro jízdní kola s polymery výhradně z obnovitelných a recyklovaných surovin podle náročných standardů kvality.
Black'n Roll
Speciální pryžová směs pro invalidní vozíky. Nezanechává nevzhledné stopy na vnitřních podlahách a vydrží mnohem déle než běžná šedá směs pneumatik pro invalidní vozíky.
Carcass
Speciální otočná konstrukce pro výjimečný zážitek z jízdy na závodních pneumatikách.
Super Ground
Kombinuje nízkou hmotnost a stabilitu. Vyvážený poměr ochrany proti propíchnutí a hladké jízdy. Pro stezky, dlouhé jízdy a jakýkoli terén.
Super Downhill
Pro ty nejodvážnější a nejagresivnější. Pro ty, pro které není žádný skok příliš velký, žádný sjezd příliš strmý a žádná překážka příliš velká. Vyrobeno pro Světový pohár ve sjezdu. Super Downhill znamená nekompromisní stabilitu a výkon jako žádná jiná konstrukce.
Super Gravity
Jděte tam, kam se ostatní neodvažují. Kde jezdec a stezka vyžadují od pneumatiky vše. Kde jsou kola dlouhé cestování. Právě zde je zóna pro pneumatiky s konstrukcí Super Gravity
Super Trail
Všestranné jako multifunkční nářadí: stabilní konstrukce s řadou aplikací od intenzivních all-mountain a trailových jízd až po enduro. Ideální pro jezdce na kole se středním zdvihem
DD-Greenguard Protection
Kombinovaná ochrana proti propíchnutí. 3 mm flexibilní, speciální indická guma pod běhounem kombinovaná se SnakeSkin na bočnicích. Opravdu bezpečná volba pro pneumatiky E-Bike.
Spike
Hřeby proti skluzu.
Kenda
směsi:
HRC
Navržena jako doplněk k plášťům pro vytrvalostní trénink. Gumová směs s dlouhou životností, která stále poskytuje pohodlnou jízdu bez pocitu přílišné tvrdosti. HRC je směs 70sA pro maximální životnost a rychlost běhounu.
R3C
Nejrychlejší pryžová směs Kenda a používá se výhradně pro špičkové závodní pneumatiky. S výrazně nižším valivým odporem a zvýšenou trakcí za mokrého počasí je směs R3C skutečným nástupcem pryže R2C. Určeno pro den závodu, není to vaše každodenní dojíždění.
R2C
Dvojitá směs Kenda specifická pro silnici spojuje trakci a rychlost. Pneumatiky R2C obsahují pryž se dvěmi různými směsmi, středová směs je 70sA pro rychlost odvalování, zatímco ramena využívají lepivou směs 60sA pro větší jistotu v zatáčkách. Oproti R3C je lehčí, ale má o něco vyšší valivý odpor.
L3R Pro
Nejuniverzálnější směs Kenda. L3R Pro lze nalézt na čemkoli od silničních závodů až po pláště pro cross country (XC) horská kola. Při 60sA má L3R Pro rychlý a solidní výkon. Výhodou je nízká hmotnost, rychlé odvalování a zvýšená životnost běhounu.
NRC
Směs přírodních a syntetických kaučukových směsí s nízkým valivým odporem, která umožňuje trubkám Kenda poskytovat hladkou, rychlou a agilní manipulaci. NRC je o něco měkčí než R2C, s 65sA a dále zlepšuje kvalitu duší Kenda.
SRC
Nachází se především na pláštích Kenda's K-Generation, spojuje ty nejlepší atributy nízkého valivého odporu, extrémní odolnosti a životnosti běhounu do jednoho univerzálního balíčku, který je přínosem pro jezdce všech disciplín.
DTC
Kombinace dvou různých pryžových směsí: L3R Pro a Stick-E pryže. Pryž DTC se nejčastěji vyskytuje na cross country, all-mountain a cyklokrosových pláštích díky své rychlosti odvalování a přilnavosti.
CX-DTC
Tato směs kombinuje dvě nejvýkonnější offroad směsi Kenda pro vynikající výkon, který je vhodný pro ty nejagresivnější cyklokrosové tratě. Směsi Stick-E a směs RSR.
DH-DTC
Tato směs kombinuje dvě nejvýkonnější offroadové směsi Kenda pro vynikající výkon, který je vhodný pro nejagresivnější enduro tratě a přitom je stále dostatečně odolný, aby zvládl sjezdové tratě. Směs Stick-E a směs RSR.
Stick-E
Originální gumová směs Kenda pro všechny hory a sjezdy. Guma 50sA stále poskytuje jistou přilnavost pro širokou škálu trailů a podmínek, přičemž vydrží déle než měkčí směsi. Kromě toho, že se Kenda používá jako směs ramen na pláštích DTC, nabízí také pláštích v kompletní směsi Stick-E pro all mountain jezdce, kteří chtějí vyváženou životnost plášťů s jistou přilnavostí.
RSR
Plášť navržen pro závodní podmínky se směsí, která posouvá přilnavost na zcela novou úroveň. S 42sA je směs RSR super měkká a lepivá pro různé typy povrchů a podmínek. Měkká směs poskytuje nejen vynikající přilnavost, ale funguje také jako malý stupeň nezávislého odpružení, když se každá část pláště ohýbá a reformuje na povrchu stezky. RSR je navržený tak, aby dále doplňoval pryžové směsi Kenda pro sjezdové a slalomové pláště. Je ideální pro podmínky evropského světového poháru i pro místní gravity park.
Pláště:
AGC
Nejnovější inovací Kenda pro jezdce orientované na sjezdy. Pás Kenda Vector Shield, lehký tkaný aramidový materiál, je zabudován pod běhounem a podél bočních stěn, aby chránil pneumatiku před proříznutím a proražením. KVS nabízí téměř třikrát větší odolnost proti proříznutí než standardní ochranné materiály. 20mm vrchol podél patky zabraňuje sevření. Aktuálně nejlehčí a nejsilnější gravitační plášť od Kenda.
AEC
Vyplňuje mezeru mezi mohutným AGC a hmotnostně optimalizovaným ATC. Použití stejných 3dílných aramidových vložek jako u pláště AGC, AEC vynechává vrchol na patce: pro stejně vysokou úroveň odolnosti proti proražení a proříznutí, ale bez přidané hmotnosti. Dvouvrstvá směs poskytuje stejnou spolehlivou přilnavost jako na plášti AGC.
ATC
Pouzdro optimalizované pro jízdu na trailech, je lehčí a poddajnější než gravity řešení. Využívá vrstvu SCT na bočnicích a pás K-Armor pod oblastí běhounu. K-Armor umožňuje těsnější tkaní a použití menšího množství pryže, výsledkem je lehčí plášť, který je dostatečně pružný, aby se mohl ohýbat a tvarovat pod zatížením, a přesto stále chrání před sevřením, propíchnutím a řezy.
SCT
Technologie bočnice pláště Kenda je optimalizací stávajících technologií výroby plášťů Kenda. Umožňuje plášti maximalizovat výhody tmelů na bázi kapaliny a zároveň zvýšit pevnost bočních stěn pro odolnost proti řezům a oděru.
TR
Nejlehčí bezdušová verze pláště, kterou Kenda nabízí. Využití upraveného tvaru patky pro lepší bezdušové těsnění a výkon a zároveň nabízí nejlehčí dostupnou boční stěnu. Když je den závodu, udělejte z něj Tubeless Race.
EMC
První plášť na trhu speciálně navržený tak, aby splňoval požadavky e-horských kol. Díky zesílené vrstvě tkané látky a dodatečné vrstvě ochrany proti propíchnutí je každý plášť EMC odolnější a poskytuje větší kontrolu a přilnavost než jakákoli jiná standardní plášť MTB. Certifikace ECE-R75 a schválená pro použití na elektrokolech do 50 km/h.
GCT
Všestranné pouzdro se skvělou všestrannou ochranou proti propíchnutí a proříznutí. Pouzdro GCT, vážící až o 50 % lehčí než pláště na traily, je ideální pro šotolinové cyklisty a cyklokrosové jezdce. Pláště s GCT jsou všechny optimalizovány pro bezdušové použití a snadné nastavení.
KA
K-Armor je patentovaná technologie materiálu pláště vyvinutá společností Kenda pro vynikající ochranu proti propíchnutí a s valivým odporem. Super lehký materiál se vyznačuje těsnější vazbou než je běžné a zároveň je celkově lehčí. Navíc ve výrobě jsou jeho výrobní vlastnosti lepší než u stávajících materiálů, což vede k pevnějším plášťům. K-Armor také přispívá k neuvěřitelně nízkým hodnotám valivého odporu silničních plášťů Valkyrie Pro.
TLR
Stejný materiál jako u pláště SCT je položen po celém obvodu pláště pro extra ochranu proti propíchnutí namísto pouze podél bočnic. Kromě toho je patka upravena tak, aby vytvořila těsné vzduchové těsnění a zajistila snadnou bezdušovou instalaci.
E1
Vrchol dvouvrstvé ploché ochrany, Endurance 1, je nejvyšší úrovní ochrany Kenda, která přináší ochranu K-Armor na plášť a doplňuje ji další vrstvou K-Armor v oblasti běhounu. Skutečná dvouvrstvá ochrana na běhounu s jednou vrstvou chránící bočnice bude chránit kilometr za kilometrem.
E2
Díky ochraně patek K-Armor a plášti 120 tpi nabízeným v pláštích úrovně E1 jsme tuto technologii mohli doplnit o ochranou proti plochému běhounu K-Shield, která nabízí další odolnost proti propíchnutí a další kilometrový výkon pro vaši jízdu.
E3
Dvouvrstvá ochrana proti plochému povrchu pro městské a trekingové pláště. Přes plášť o síle 60 tpi jsme položili Iron Cap pás pro plnou ochranu pláště a doplnili jsme ho stejným K-Shieldem pláště Endurance 2 pro delší životnost běhounu.
ICP
Využití stejného ochranného materiálu, který je v plné ochraně Iron Cap, ale omezený na oblast těsně pod povrchem běhounu, nabízí dodatečnou ochranu proti propíchnutí při minimálních nákladech a zvýšení hmotnosti.
KS+
Zvětšili jsme tloušťku K-Shieldu na 5 mm, abychom vytvořili nejlepší rovnováhu mezi odolností proti propíchnutí a zachováním skvělé jízdní kvality.
KS
Vrstva lehké, pružné pryže obsahující aramidové a keramické částice uvnitř pláště pouze pod běhounem. Navrženo tak, aby předcházelo propíchnutí a prodloužilo životnost pláště.
Maxxis
technologie:
Exo Protection
EXO je materiál odolný proti proříznutí a oděru, který se přidává na bočnice mnoha horských kol Maxxis a šotolinových plášťů. Tato hustě tkaná látka je lehká a vysoce flexibilní, což zajišťuje, že výkon pláště zůstane nedotčen. Zvolte EXO Protection pro zvýšenou odolnost při šotolinovém, XC a lehkém trailovém ježdění.
Exo+ Protection
EXO+ je středně těžká varianta ochrany proti propíchnutí od Maxxis vhodná pro všestranné trailové ježdění a lehká elektrokola. Odolný plášť 60 TPI, EXO ochranná vrstva proti propíchnutí na boční stěně a butylová vložka kolem patky. Pevný plášť a materiál EXO odvracejí poškození od kamenů a kořenů, zatímco butylová vložka chrání pneumatiku před sevřením a pomáhá předcházet poškození ráfku.
Double Down
Další krok ve vývoji dvouvrstvého pláště pro enduro závody. Dvě vrstvy pláště 120 TPI vyztužené butylovou vložkou poskytují enduro závodníkovi podporu a ochranu sjezdové pneumatiky, ale v lehčím balení.
Down Hill
Dvě vrstvy materiálu pláště jsou použity od patky k patce, což poskytuje dodatečnou ochranu a tuhost bočních stěn pro sjezdové aplikace.
Tubeless Ready
Bezdušové pneumatiky poskytují jezdci mnoho výhod: schopnost jezdit při nižším tlaku vzduchu, což zlepšuje trakci; nižší valivý odpor ve srovnání s pneumatikou s duší; a menší šance na zploštění.
Wide Trail
Tato konstrukce optimalizuje rozložení a profil běhounu pneumatiky na dnešních moderních širších ráfcích. Tradiční pneumatiky jsou navrženy kolem starších, užších ráfků a mohou vytvářet příliš čtvercový profil pneumatiky, což vede k méně než optimálnímu výkonu. Pneumatiky WT jsou optimalizovány pro šířku vnitřního ráfku 35 mm, ale bylo prokázáno, že fungují v rozsahu šířky vnitřního ráfku 30–35 mm, v závislosti na preferencích jezdce.
3C maxx speed
Dvě směsi ve vnější vrstvě, které se používají především v cross country a enduro pneumatikách, jsou speciálně navrženy tak, aby snižovaly valivý odpor a optimalizovaly opotřebení běhounu a trakci.
3C maxx terra
Mezilehlá konfigurace směsi používaná u vybraných horských pneumatik. 3C MaxxTerra je měkčí a nabízí větší trakci než 3C MaxxSpeed, přesto poskytuje lepší opotřebení běhounu a menší valivý odpor než MaxxGrip.
3C maxx grip
3C MaxxGrip využívá nejměkčí pryžové směsi, aby nabídly dokonalou přilnavost a vlastnosti pomalého odskoku pro bezkonkurenční trakci ve sjezdech.
SuperTacky
Speciální směs s nízkým odskokem a vysokou trakcí používaná ve vybraných horských pneumatikách.
HYPR Compound
HYPR je plně křemičitá směs a naše dosud nejvýkonnější směs. Ve srovnání s naší předchozí silniční závodní směsí má HYPR o 16 % nižší valivý odpor a o 23 % lepší přilnavost na mokru. HYPR snižuje valivý odpor a zvyšuje trakci, to vše při zachování trvanlivosti na úrovni našich předchozích pryžových směsí.
ZK
Materiál na ochranu proti propíchnutí další generace, který je lehčí, pružnější a pevnější než předchozí materiály, jako je K2. Maxxis typicky používá ZK jako nárazovou vrstvu, umístěnou pod běhounem uprostřed pneumatiky.
K2
Tato exkluzivní tkanina Maxxis, dostupná ve vybraných pneumatikách, poskytuje větší ochranu proti propíchnutí než aramid. Přidání tohoto lehkého a pružného materiálu zajišťuje, že kvalita jízdy a výkon zůstanou nepřekonatelné.
HYPR-S Compound
Nová směs HYPR-S, která staví na úspěchu směsi HYPR, která debutovala na původní High Road, si zachovává výjimečnou přilnavost a zároveň snižuje valivý odpor o dalších 12 % ve srovnání s HYPR.
Maxx Shield
Maximální ochrana ploch. Obsahuje ochranu SilkShield od patky po patku a vrstvu K2 pod běhoun pro bezkonkurenční odolnost.
Silk Shield
Poskytuje další úroveň ochrany pro bočnice i pod běhounem.
Silk Worm
Exkluzivní materiál zabudovaný do pláště vybraných modelů, který zvyšuje odolnost proti propíchnutí a roztržení. Hedvábný se nachází pod běhounem jako lamač.
Michelin
technologie:
Save Battery
Zlepšuje odolnost dezénu a tím omezuje spotřebu energie vašeho MTB s elektrickou podporou při použití předních a zadních pneumatik.
E Gum-X
Směsi gum speciálně vyvinuté pro MTB s elektrickou asistencí.
Air Proof
Díky těsnicí hmotě je pneumatika bezdušová kompatibilní při vysokém tlaku.
TLReady
Pneumatiky Tubeless Ready lze nasadit bez duše za předpokladu použití bezdušového kola, nepřekročení maximálního tlaku, doplnění těsnicí hmoty a kontroly tlaku v pneumatikách před každou jízdou.
Aramid Protek
Vyztužení v plášti pneumatiky pro zajištění pevnosti v korunce a minimalizaci propíchnutí. Aramid je pevnější než tradiční materiály a je mnohem odolnější proti proříznutí a je materiálem používaným pro výrobu neprůstřelných vesty.
Aramid Protek+
Vysoká hustota zesílení v plášti pneumatiky pro zajištění pevnosti v korunce a minimalizaci propíchnutí. Aramid je pevnější než tradiční materiály a je mnohem odolnější proti proříznutí a je materiálem používaným k výrobě neprůstřelných vest.
Bead2Bead Protek
Vysokohustotní křížová výztuha chránící celý plášť pneumatiky. Korunka a bočnice jsou zesíleny, aby poskytovaly maximální ochranu a odolnost.
Disc Brake Ready
Technologie Disc Brake Ready umožňuje pneumatice odolat silnému brzdění kol s kotoučovými brzdami díky speciální gumě.
E-Bike
Pneumatiky označené E-Bike jsou schváleny pro použití na elektrokolech s maximální rychlostí do 45 km/h.
E-Bike Ready
Pneumatiky označené E-Bike Ready jsou schváleny pro použití na elektrokolech s maximální rychlostí do (25 km/h).
Aramid Protection
Na pneumatikách MICHELIN Protek Urban je k dispozici vyztužení z aramidových vláken proti propíchnutí pro dodatečnou ochranu proti propíchnutí.
Max Protection
Pro maximální ochranu nabízí Michelin technologii Max na pneumatikách MICHELIN Protek Cross Max a MICHELIN Protek Max: 5mm zesílení, aby se zabránilo propíchnutí.
Protection
U pneumatik MICHELIN Protek a MICHELIN Protek Cross je k dispozici 1mm zesílení proti propíchnutí, které nabízí účinnou ochranu pro každodenní použití.
Star Tread Design
Star Tread Design (technologie Eurobike Award 2012) je dezén na plášti StarGrip, který nabízí zvýšenou pohyblivost bloků a lokalizované tlakování pro maximalizaci přilnavosti.
Hvězdicový tvar bloků běhounu má hrany, které poskytují vícesměrnou mobilitu pro maximální přilnavost.
Race Shield
Plášť 3x150 TPI poskytuje výkon a flexibilitu bez kompromisů v pevnosti díky výztužné vrstvě s velmi vysokou hustotou. Exkluzivně pro XC soutěže.
Cross Shield
3x110 TPI poskytující lehkost, odolnost a pevnost díky výztužné vrstvě s velmi vysokou hustotou.
Trail Shield
Plášť 3x60 TPI, který je lehký, odolný a robustní s velmi vysokou hustotou výztužné vrstvy.
Gravity Shield
Pouzdro 3x33 nebo 3x60 TPI speciálně navržené pro Enduro.
Dezény:
Grip Design
Dezén navržený tak, aby poskytoval přilnavost pro rychlou jízdu na silnici.
Hi-Grip Design
Dezén navržený tak, aby poskytoval přilnavost pro rychlou jízdu na silnici za všech povětrnostních podmínek.
Gravel Design
Dezén navržený pro uchopení stezek s malými bloky.
Směsi:
X-Race Compound
Nová generace pryžových směsí určených ke zlepšení valivého odporu.
Race-2 Compound
Nová generace pryžových směsí určených ke zlepšení valivého odporu.
Bi-Compound
Vynalezený Michelinem v roce 1995, jedná se o směs dvou pryžových směsí na běhounu, které poskytují účinnost centrálního odvalování a boční přilnavost.
Grip Compound
Gumová směs vyvinutá pro větší přilnavost.
X-Miles Compound
Pryžová směs poskytující odolnost proti oděru spojená se silnější vrstvou na korunce. Zvyšuje odolnost.
Race Compound
Pryžová směs s nízkou rychlostí deformace, nabízející nízký valivý odpor. Tato směs, odvozená z technologií Moto GP, také poskytuje vynikající přilnavost na suchu.
Gum-X3D
TRI-COMPOUND
Kombinace tří různých pryžových směsí poskytujících různé vlastnosti. K dispozici v řadě Competiton.
Gum-X2D
BI-COMPOUND
Kombinace dvou různých pryžových směsí poskytujících různé vlastnosti. Dostupné v produktových řadách Competition a Performance.
MONO-COMPOUND
Dostupné v produktových řadách Performance a Access.
Gum-X
Série pryží, které kombinují různé výkonnostní charakteristiky jako je přilnavost, výkon a odolnost.
Magi-X
Řada pryží speciálně navržených pro enduro použití na přední pneumatice, které nabízejí vynikající přilnavost.