Středová složení se závitem
Misky pro středy se závitem jsou nezbytnou součástí středového složení, která zajišťuje stabilní uchycení středové osy do rámu kola pomocí závitů. Tyto misky jsou navrženy pro různé typy středových os, jako je Hollowtech II, SRAM GXP nebo DUB™ BSA, a poskytují spolehlivé, přesné a dlouhodobé spojení. Při výběru správných misek je důležité zajistit kompatibilitu s vaším rámem i středovou osou.
Nejprodávanější
Typy misek pro závitová středová složení:
Hollowtech II (Shimano)
Misky Hollowtech II jsou navrženy pro osy od Shimano a používají se v závitových rámech BSA. Tento systém je ceněn pro svou lehkost a vysokou tuhost díky širší ose, která zlepšuje efektivitu přenosu síly. Dutá osa Hollowtech II navíc snižuje hmotnost bez snížení pevnosti. Montáž těchto misek je jednoduchá a nabízí skvělý výkon pro horská i silniční kola.
SRAM GXP
Misky SRAM GXP (Giga X Pipe) jsou určeny pro středová složení se závitem kompatibilní s klikami SRAM. Tento systém používá standardní BSA závit, přičemž osa GXP poskytuje tuhost a odolnost potřebnou pro výkon při intenzivním šlapání. Systém GXP zajišťuje pevné usazení pravé kliky, zatímco levá strana se pohybuje volněji, což snižuje tlak na ložiska a prodlužuje jejich životnost.
DUB™ BSA (SRAM)
Misky DUB™ BSA jsou součástí moderního středového systému DUB™ od SRAM, který je navržen tak, aby byl lehčí, pevnější a kompatibilní s více typy rámů. Tento systém využívá širší osu a optimalizuje poměr pevnosti k hmotnosti. Misky DUB™ jsou kompatibilní se závitovými rámy BSA a nabízí jednoduchou instalaci a spolehlivý výkon pro horská i silniční kola.
Proč zvolit misky pro závitové středy?
Misky pro závitová středová složení zajišťují pevné a přesné uchycení středové osy do rámu. Tyto misky jsou ideální pro jezdce, kteří preferují závitový systém díky jeho snadné údržbě, spolehlivosti a dlouhé životnosti. Ať už preferujete Shimano Hollowtech II, SRAM GXP nebo DUB™, správná volba misek je zásadní pro optimalizaci výkonu a komfortu během jízdy.
Při výběru je důležité dbát na kompatibilitu se závity rámu (nejčastěji BSA) a typem osy, aby byl zajištěn hladký chod a dlouhá životnost celého systému.